Miło nam poinformować, że nasza szkoła rozpoczęła realizację innowacji pedagogicznej ”Nowoczesna gospodarka odzysku surowców”. Projekt będzie realizowany w klasach technik ochrony środowiska i jest częścią „Zintegrowanego rozwoju szkolnictwa zawodowego” prowadzonego przez samorząd województwa przy współudziale funduszy europejskich. W ramach tego projektu nauczyciele uczący przedmiotów zawodowych w klasach – technik ochrony środowiska, zostaną przeszkoleni z obsługi …
Dnia 30.03.2019 r. grupa uczestników Koła zainteresowań z florystyki spotkała się w Oranżerii Muzeum Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie na XI Wystawie Tulipanów. Zachwycaliśmy się pięknem blisko 100 odmian tulipanów wyprodukowanych w polskich gospodarstwach ogrodniczych oraz innymi roślinami cebulowymi i bulwiastymi: hiacyntami, szafranami i narcyzami. Obserwowaliśmy jak stworzyć kompozycje z wykorzystaniem tych pięknych kwiatów. Ewa Rojek
lorystyka, czyli sztuka układania kwiatów, znana jest od czasów starożytnych. W XXI wieku cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Florysta jest specjalistą w zakresie kreatywnego tworzenia dekoracji roślinnych różnego typu. Mogą to być kompozycje oficjalne i nieoficjalne w biurach, hotelach, domach z okazji świąt, imienin, ważnych uroczystości min. ślubnych, państwowych i itp. Technik architektury krajobrazu powinien …
Hortiterapia (inaczej Ogrodoterapia) to jedna z najnowszych form terapii wspomagająca rehabilitację, wykorzystująca rośliny w celu poprawy kondycji fizycznej i psychicznej człowieka. Ogrodoterapia polega na przebywaniu w ogrodach specjalnie przystosowanych (terapia bierna) lub braniu czynnego udziału w wykonywanych pracach w ogrodzie lub w szklarni. Do tej pory odbyliśmy zajęcia, na których wykorzystaliśmy rośliny warzywne, owocodajne i …
Hortiterapia – inne wykorzystanie roślin ogrodniczych Czytaj dalej »
Od września w naszej szkole odbywają się w ramach innowacji pedagogicznej zajęcia z „Pierwszej pomocy weterynaryjnej” prowadzone przez p. doktor Olgę Dusińską (uwielbiają ją wszyscy technicy weterynarii). Po spotkaniach teoretycznych przyszedł czas na praktykę. Dziś uczniowie uczyli się wykonywania resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Zabieg ten polega na przywróceniu akcji serca lub oddechów w przypadku ich ustania. Przyszli …
W tym roku szkolnym w klasie 2 TO zajęcia z przedmiotu Uprawy ogrodnicze realizowane są z wykorzystaniem innowacji pedagogicznej: „Hortiterapia – inne wykorzystanie roślin ogrodniczych”. Hortiterapia (inaczej Ogrodoterapia) to jedna z najnowszych form terapii wspomagającej rehabilitację, wykorzystująca rośliny w celu poprawy kondycji fizycznej i psychicznej człowieka. Ogrodoterapia polega na przebywaniu w ogrodach specjalnie przystosowanych (terapia …
Hortiterapia – inne wykorzystanie roślin ogrodniczych Czytaj dalej »
Realizacji innowacji pedagogicznej pt:” Z ogrodu na talerz” realizowanej w Technikum Ogrodniczym w Zespole Szkół nr.39 w Warszawie. W roku szkolnym 2016/2017 w II klasie zawodzie technik ogrodnik Technikum Ogrodniczego, we współpracy z Panem Grzegorzem Łapanowskim Fundacja „Szkoła na widelcu” oraz Food Lab Studio, była realizowana innowacja pedagogiczna „Z ogrodu na talerz”. Celem innowacji pedagogicznej …